VEGANSK UKEMENY

Nå som det er klart for en ny uke passer det bra å hente frem litt matinspirasjon for den kommende uken. Det er alltid greit å ha en liten plan for hva man skal lage. Da slipper man å fundere så hardt på det hver dag og ingrediensene kan handles inn på litt færre handleturer. Her har jeg samlet noen av mine middagsfavoritter som jeg har postet tidligere. En lett blanding av thaimat, indisk og japansk mat pluss et par andre sunne og gode oppskrifter. Alle oppskriftene er uten melk, kjøttfrie og uten egg. Sushioppskriften inneholder kimchi som er veldig enkelt å lage, men må lages 3 dager i forveien for at den skal bli klar til konsumering. Tåler du ikke gluten kan du enkelt bytte ut bunnen på fredagspizzaen med en glutenfri variant eller lage en supersunn blomkålpizza eller quinoapizza. Trykk på linken eller bildet for å komme til oppskriften.

 

Mandag: Karrigryte med kikerter

Tirsdag: Thai stekt ris med ananas

Onsdag: Varm og frisk regnbuesalat 

Torsdag: Kjapp thaisuppe

Fredag: Pizza med paprika og vegansk parmesan

Lørdag: Sushi med kimchi

Søndag: Chilli sin carne

Ukens dessert: Raw mintsjokoladekake med sjokoladetopping



#vegansk #vegetar #oppskrift #ukemeny #mat #middag #dessert #lunsj

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar





hits